QR code steeds vaker ingezet, ook door reclamebureaus

De QR-code is een tweedimensionale streepjescode die je met je smartphone kunt scannen. QR staat voor Quick Response (‘snelle reactie’). De code werd ontwikkeld om snel decodeerbaar te zijn. QR-codes waren oorspronkelijk bedoeld voor het identificeren van auto-onderdelen, maar worden inmiddels overal voor gebruikt. Voorbeeld: voor ‘Goed uit in de Achterhoek’ heeft Leo ten Have creatieve communicatie ook een QR-Code gemaakt. Als men deze scant komt men uit bij de website van Goed uit in de Achterhoek.

Steeds meer mensen hebben een smartphone en daarbij een internet abonnement. Daarom zal de QR-Code steeds meer gebruikt worden. Het grote voordeel van deze codes is dat het vaak een ’trigger’ is om te kijken wat er achter de code zit. Bij normale URL’s is dit veel minder het geval.

Een QR Code reader is nu nog een aparte applicatie die op de telefoon opgestart moet worden. De volgende stap is dat de reader in de standaard camera-software van de telefoon ingebakken zit zodat het scannen van een QR Code net zo natuurlijk wordt als het maken van een foto. De QR code zal steeds vaker worden ingezet en is daarmee een reclamebureau-innovatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.