Een eigen magazine werkt!

Magazine Leo ten Have creatieve communicatie

Iedereen kan een goed vormgegeven magazine waarderen. Ze worden nog steeds veel uitgegeven en wel met een duidelijke reden: het werkt.

Bezoekers, klanten, maar ook eigen medewerkers inspireren en informeren is belangrijk. En regelmatig met hen contact onderhouden is een klantenbinder. Dat is te bereiken met een eigen tijdschrift.

Veel opdrachtgevers die wij spreken twijfelen tussen het uitbrengen van een papieren of een digitaal magazine. Ondanks dat er mooie vormen van digitale nieuwsbrieven zijn, blijkt een papieren magazine nog altijd overduidelijk beter te scoren. Het werkt dus. Dit wordt ook bevestigd door recente onderzoeken.

Een papieren magazine maakt ontvangers nieuwsgierig en nodigt uit om te lezen. De uitkomst van het onderzoek is dat de effectiviteit en het bereik van een papieren magazine drie keer zo hoog is als dat van een digitaal mailing. Veel mensen vinden het heerlijk om op hun gemak een papieren magazine te lezen. Papieren magazines blijken zelfs bij jongeren een positief effect te hebben op het beeld dat zij van een bedrijf of organisatie hebben en op de betrokkenheid bij die organisatie.

Als je dit zo leest is het logisch om een eigen papieren blad of tijdschrift te maken. Het is dan ook niet verwonderlijk dat veel bedrijven weer tijd en energie steken in het maken van een eigen uitgave.

Benieuwd naar de mogelijkheden en ook naar de kosten? Bel of mail ons voor een vrijblijvend gesprek.

Een eigen (gedrukt) magazine is persoonlijk, tastbaar en blijvend. En het valt weer op, omdat steeds meer communicatie digitaal gaat. Wij verzorgen niet alleen het ontwerpen van jouw magazine, maar we zorgen er ook voor dat het bij de juiste drukker wordt gedrukt en ‘just-in-time’ wordt geleverd, waar je maar wilt. Alles via een strak schema.