Het is al dé trend en zal in 2011 dé trend blijven!

Het is al een tijdje dé trend en dat zal in 2011 zeker ook zo blijven. Het delen van onze mening, onze locatie, onze bezigheden, onze klachten, onze vragen en onze fantasie. Door de verschillende soorten ‘social media’ is dit allemaal mogelijk geworden. Denk bijvoorbeeld aan de korte berichtjes op Twitter waarin u vragen stelt of uw mening geeft over een bepaald onderwerp. Door middel van Foursquare laat weten waar u bent. Of op bijna alle websites kunt u tegenwoordig informatie met elkaar delen, door verscheidene share buttons.

Zakelijk gezien zijn er ook veel voordelen te ontdekken. Het delen van uw plannen, waarop uw klanten onmiddellijk kunnen reageren is de toekomst. Er kan direct over gediscussieerd worden en plannen worden door meerdere mensen bekeken. Uw klant weet meteen waar hij of zij aan toe is. Precaire onderwerpen kunnen bespreekbaar worden gemaakt omdat u nu niet voor een grote groep mensen hoeft te staan, maar op deze manier toch bereikt!

De klachtenafhandeling is hierdoor in een stroomversnelling gekomen. Problemen komen direct binnen bij mensen die er verstand van hebben. Oplossingen worden per omgaande maar in ieder geval sneller verzonden. Helaas ‘ieder voordeel heb zijn nadeel’, de consument wil hierin niet persoonlijk betrokken worden. Daarbij wil zij niet te veel weten (wat wij) allemaal van hun weten doordat er zoveel gedeeld word. Privacy verklaringen en gedragscodes hierin worden dus toekomstige vereisten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.