QR-codes steeds vaker ingezet

Smartphones met mobiel internet worden meer en meer gebruikt. Mobiel internet biedt nieuwe kansen voor de vrijetijdssector. Zo brengt het Utrechts Monumenten Fonds monumenten tot leven door een QR-code op de gebouwen aan te brengen, waarmee men informatie krijgt over het betreffende pand. Wie altijd al heeft willen weten wie er schuil gaat achter de gevel krijgt een foto op de smartfone te zien van de bewoners van toen.

Ook in musea zal de QR-code zijn intrede doen. Zo is het Openbaar Vervoer Museum bezig met een studie om de nu gangbare Postcast te kunnen vervangen voor een QR-code rondleiding. Bij de desbetreffende objecten komt een QR-code, die na scannen zijn historie prijs geeft. Het voordeel boven de nu gangbare systemen is dat men veel flexibele is en veel meer informatie kan geven.

QR-code is een soort streepjescode dat in Japan is ontwikkelt voor de auto industrie. Inmiddels wordt deze code voor meerdere doelen ingezet en wordt de code als cult print afgedrukt op kleding.

Om de QR-code te kunnen lezen is wel een app nodig, die overigens gratis te downloaden is. Het maken van een QR-code is overigens heen eenvoudig en goed zelf te doen. Vragen ‘hoe de QR-code is in te zetten in uw marketingcommunicatie? Bel ons voor het maken van een afspraak.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.