Ook Sinterklaas getroffen in de portemonnee.

De crisis zorgt er voor dat Sinterklaas dit jaar wordt getroffen. Hoewel het Sinterklaasfeest onverminderd populair blijft, geeft de gemiddelde Nederlander minder uit dan voorgaande jaren. De bestedingen die de Nederlander doet zullen met 8% dalen, meldt het onderzoeksbureau Q&A Research & Consultancy.

De Nederlandse man zegt in 60% van de gevallen dat de partner het slachtoffer is, qua bestedingspatroon, voor dit jaar. De kinderen krijgen duurdere cadeau`s dan de partner. Terwijl bij 32% van de gevallen de vrouw aangeeft haar partner een goedkoper cadeau te geven tijdens het Sinterklaasfeest.

Uit het onderzoek, onder ruim 1100 mensen, is gebleken dat de actie ‘Groene Sint’ eindelijk aanslaat. De actie houdt in dat de chocoladeletters die zij produceren van een fair trade merk zijn. Ouders zeggen er dit jaar rekening mee te houden en een fair trade chocolade letter te kopen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.