Logo voor Autobedrijf Koppen in Doetinchem

Logo voor Autobedrijf Koppen

De opdrachtgever:
Autobedrijf Koppen, Doetinchem

Onze opdracht:
Autobedrijf Koppen is na dertig jaar overgegaan in handen van de tweede generatie Koppen. Met de komst van Joost Koppen is een en ander veranderd in de bedrijfsvoering. Het gebruik van internet staat nu centraal in de verkoop. Vakmanschap, service en klantgerichtheid zijn de basiswaarden. Om deze kernwoorden tot uitdrukking te laten komen is door Joost Koppen gekozen voor een geheel nieuwe bedrijfsuitstraling.

Profileren

Autobedrijf Koppen wil zich profileren als betrouwbare- en deskundige partner en zal ook in de toekomst onderscheidend blijven door een all-round aanpak van uw mobiliteit. Door de kleinschaligheid van het bedrijf is de klant altijd verzekerd van persoonlijke aandacht en optimale kwaliteit. Door haar uitgebreide netwerk binnen de Nederlandse autobranche heeft Autobedrijf Koppen de eerste keus bij de inkoop van auto’s, waardoor zij de beste en mooiste exemplaren voor haar klanten kan selecteren. Bij Autobedrijf Koppen vindt u dan ook alleen maar goede schadevrije auto’s tegen scherp concurrerende prijzen.

Ontwerp een logo voor Autobedrijf Koppen een eigentijds logo en huisstijl en ontwikkel daarbij een gloed nieuwe website.

Ons antwoord
Jong, fris en dynamisch zijn de uitgangspunten geweest voor het ontwerpen van een nieuw logo en huisstijl. Het beeldmerk is een variant op het ‘apestaartje’ en visualiseert het gebruik van internet bij het kopen van auto’s. Het woordmerk is strak en eigentijds.

Daarna is in de nieuwe huisstijl een website ontwikkeld, interactief; met een compleet aanbod van alle beschikbare auto’s, dat altijd actueel en up to date gehouden kan worden door de opdrachtgever. De bezoeker aan de website kan snel een afspraken maken, een proefrit boeken of indien gewenst een auto reserveren. Helder, overzichtelijk en servicegericht.
Een nieuw en herkenbare Corporate identity waarmee Autobedrijf Koppen in Doetinchem zich positief kan onderscheiden van de collega autobedrijven.

Autobedrijf Koppen Doetinchem

Klik hier om naar de portfolio te gaan.

3 thoughts on “Logo voor Autobedrijf Koppen in Doetinchem

  1. Zipz schreef:

    Leuk artikel. Ik lees graag over het reilen en zeilen binnen reclamebureau’s.

    Over smaak valt te twisten. Bij deze. Persoonlijk vind ik de keuzes die zijn gemaakt in het logo te makkelijk. Het beeldmerk bestaat uit een, helaas, doodgebruikte standaard Illustrator-brush. Het woordmerk ‘Autobedrijf’ staat in Helvetica Rounded, een font dat ik associeer met de Volkswagen-Audi-Group, die het jarenlang gebruikten onder de naam VAG Rounded.

    Nogmaals, leuk dat jullie website ruimte biedt voor dit soort artikelen!

  2. Leo schreef:

    Beste Zipz,

    Altijd leuk wanneer iemand de moeite neemt om te reageren op een ontwerp.
    Het door ons ontworpen logo past precies in de doelgroep van Autobedrijf Koppen. Het beeldmerk is door ons na veel schetsen, toevoegen en weglaten zo ontworpen. Het woordmerk is daar bij gezet. Dat daar lettertypen bij gezocht zijn die mogelijk ook door andere organisaties worden gebruikt is natuurlijk niet te vermijden. Het feit dat Volkswagen (en niet Audi) een aantal jaren de VAG Rounded heeft gebruikt kan natuurlijk geen claim leggen op exclusiviteit en inhouden dat daardoor andere autobedrijven een soortgelijke letter niet mogen gebruiken. De meeste aandacht in het logo gaat uit naar het woord ‘Koppen’ dat in de Theklabold Extended is gezet. Al met al een prima logo dat past bij de doelgroep en waar wij (en de opdrachtgever) zeer tevreden over zijn.

    Bedankt voor jouw reactie.

  3. Zipz schreef:

    Je hebt helemaal gelijk! Het was niet de Volkswagen-Audi-Group waar de afkorting VAG voor staat, maar Volkswagen Aktiengesellschaft. Zo blijft men leren 🙂

    Een tevreden klant en een logo dat aanslaat bij de doelgroep is wat telt. Mijn persoonlijke smaak staat daar buiten. Ook bedankt voor je reactie.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.