Jongens impulsiever en makkelijker te beïnvloeden!

Uit Nijmeegs onderzoek blijkt dat jongens makkelijker te beïnvloeden zijn en geen zelfcontrole hebben als het gaat om snackreclames. Het onderzoek dat gedaan is door klinisch psycholoog Doeschka Anschutz heeft dit onlangs aan het licht gebracht. Zij deed onderzoek naar hoe jongens en meisjes reageren op snackreclames. Zij onderzocht dit bij jonge kinderen van 8 tot 12 jaar. Tijdens het zien van de voedselreclames gingen ze meer snacken. Daarbij onderzocht ze welke factoren het meeste invloed hebben op dit gedrag.

Volgens de onderzoekster snoepen jongens vele male sneller bij het zien van de snackreclames, dit omdat ze impulsiever zijn dan meisjes en hierin minder zelfcontrole hebben. Ook een belangrijk aspect is dat meisjes al snel weten dat je niet moet snacken als je niet dik wilt worden.

Conclusie: Jongens staan minder sterk in de schoenen als het gaat om het matigen met snacks. Meisjes daarintegen zijn op jonge leeftijd zich al bewust van de relatie tussen snacken en dik worden en zien de voordelen van de light-producten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.