De revolutie op het web

Een revolutie, tenminste zo wordt het door een aantal mensen genoemd. Want het is nogal een grote verandering. Met de komst van social media is de gebruiker mondiger geworden. Social media zorgt ervoor dat de gebruiker zijn of haar persoonlijkheid kwijt kan en deze gebruiker kan zijn mening nu publiekelijk melden. Het lijkt alsof iedereen zit te twitteren en de banen worden tegenwoordig gevonden op LinkedIn.

Veel nieuwe kansen zijn ontstaan door de komst van social media. Zo kunnen bedrijven hun klanten beter online helpen en ook grotere groepen mensen met zelfde problemen. Daarnaast is het mogelijk om extra service te bieden via de vele social media.
Ook voor een werkzoekende is de komst van social media een extra steuntje in de rug. Vooral de oudere generatie kan laten zien dat ze met de tijd meegaan en zich openstellen voor deze nieuwe media. Jezelf verkopen geldt voor bedrijven, maar ook voor de werkzoekende.

Toch zijn er ook nadelen, met name voor het bedrijfsleven. Een grote groep gebruikers dat negatief is over een bepaald merk of bedrijf, kan veel kapot maken. Het doorgeven van negatieve informatie kan binnen korte tijd een slecht imago opleveren.

Onderzoeken wijzen uit dat social media er is en gebruikt moet worden. Veel grote bedrijven in de hele wereld willen er nog niet in meegaan, maar zij zullen merken dat ze na een aantal jaren flink achterlopen. Het word gebruiksvriendelijker en door de gebruiker zelf ook steeds weer actueel gehouden. Naar mijn mening is het nog lang niet afgelopen met deze nieuwe media.

2 thoughts on “De revolutie op het web

  1. Vincent Vink schreef:

    Goed geschreven tekst! Misschien leuke aanvulling over iets dat nu erg actueel is: Wikileaks zou zonder de negatieve publiciteit nooit zo populair zijn geworden als dat het nu is. Zo zie je maar weer, er zijn uitzonderingen(!) waarbij negatieve reacties juist een positieve wending krijgen. Het is dan ook maar net wie de negatieve publiciteit de wereld in brengt.

  2. admin schreef:

    Bedankt voor je reactie. Het klopt dat negatieve publiciteit vaak groter uitpakt betreft de naamsbekendheid dan positieve publiciteit.

    Dat is ook de reden dat er nog steeds irritante reclames worden gemaakt. Om de simpele reden dat het blijft hangen.

    Hier zal zeker een vervolg op komen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.