De eerste 10 seconden van een websitebezoek zijn crusiaal

Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat bezoekers van een website binnen 10 seconden beslissen of ze op een website blijven of niet. Bezoekers van een website blijven heel vaak niet langer dan 10 seconden op een website. Houden bezoekers het langer vol dan 10 seconden dan blijven ze vaak een best lange tijd op een website. In de 10 seconden dat de bezoeker op een website is, is de bezoekers erg kieskeurig. De bezoekers kijken of de site hun bevalt, zo niet dan verlaten ze de website erg snel. Er kan dan wel gesteld worden dat het erg belangrijk is dat een website van tegenwoordig er goed uitziet. De eerste indruk is het belangrijkst.

Ook kan er gesteld worden dat de time-on-site geen goede methode is. De tijd dat bezoekers op een website zijn varieert namelijk zo erg met zulke grote verschillen dat dit niet goed meetbaar kan zijn. Kijk je echter naar de time-to-failure dan kun je daarvan aflijden dat de eerste 10 seconden van een bezoek aan een website zijn cruciaal. Binnen de eerste 20 seconden zijn er nog relatief veel bezoekers die de pagina verlaten. Na 30 seconden is er bijna niemand meer die op een site blijft. Is dit wel het geval dan blijft deze persoon vaak lang op de website.

We kunnen hieruit opmaken dat een ‘slechte website’ een site is die bezoekers binnen enkele seconden verlaten. Een ‘Goede website’ is een site waar bezoekers enkele minuten doorbrengen. Wanneer een bezoeker de eerste 30 seconden op de site heeft volgehouden blijft deze vaak langer op de website. Het is dus erg belangrijk dat een site een duidelijke waarde propositie nodig heeft om bezoekers vast te houden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.