Logo en huisstijl

Logo design

Een Logo geeft een herkenbaar gezicht en maakt  merken sterker.

Iedere organisatie, bedrijf of product verdient een herkenbaar eigen gezicht, dat kan groeien tot een sterk merk. Een logo, huisstijl, of corporate identity. Hoe wilt je gezien worden? En passen de look & feel die je voor ogen hebt ook bij de missie, visie en positionering van jouw organisatie? Daarover gaan we graag met je in gesprek. Als wij jouw organisatie goed kennen gaan wij, met een scherp potlood, aan het werk.

Door visuele huisstijldragers te ontwikkelen, maar ook door te adviseren over de inzet van middelen en media. Door consequent en consistent met een goed ontworpen logo (een eigen gezicht) naar buiten te treden, bouw je actief aan een sterk en herkenbaar merk.

Maar dat eigen gezicht is méér dan een logo, een visitekaartje of een naambord bij de voordeur. Het gaat ook over hoe je communiceert en over het gedrag van jouw bedrijf en jouw medewerkers. Deze drie elementen; design, communicatie en gedrag, staan bij Leo ten Have creatieve communicatie centraal bij de ontwikkeling van een unieke, onvervreemdbaar eigen logo en huisstijl;  een bedrijfsidentiteit.

Logo ontwerp

In de afgelopen jaren gaven wij bedrijven en organisatie tal van mooie goedwerkende logo’s die hun werk uitermate goed doen. Het ontwerpen van sterke merken is een kerncompetentie van Leo ten Have creatieve communicatie.

Enkele voorbeelden?

Maak een vrijblijvende afspraak:


 

Een logo is een grafische voorstelling van een organisatie-, bedrijfs- of productnaam en die daarmee geassocieerd kan worden. Het woord logo wordt tegenwoordig veel gebruikt als verzamelnaam. Eigenlijk is het een woordmerk, beeldmerk of een combinatie van beiden.

Het beeldmerk wordt vaak beperkt tot een grafische voorstelling. Een goed voorbeeld is het beeldmerk van Philips.
Het woordmerk wordt typografisch weergegeven (in een van te voren bepaald en vastgesteld lettertype en kleurstelling). Een voorbeeld daarvan is HEMA.

Een beeldmerk en een woordmerk samen vormen het logo. De onderlinge positie, afmetingen en kleurgebruik van het beeldmerk en woordmerk zijn doorgaans vastgesteld, maar kunnen ook los van elkaar gebruikt worden.