Etiketten voor jam en chutney

- geplaatst op 22 september 2017

Marie. Wat eten we vandaag? laat haar gasten bourgondisch genieten! Marie werkt vooral met eerlijke en pure producten. De pure smaak van de afzonderlijke ingrediënten komen in de verschillende gerechten tot uiting. Marie houdt niet van kunstmatige toevoegingen en werkt graag met Achterhoekse streekproducten.

Voor een eigen productrange jams en chutneys, wordt gebruik gemaakt van (h)eerlijke streekproducten. De jams en chutneys zijn te koop in de betere speciaalzaken.

Leo ten Have creatieve communicatie ontwierp voor Marie. Wat eten we vandaag? de etiketten voor de ranges aan jams en chutneys.

Al eerdere ontwierpen wij het logo, huisstijl, advertenties en de website marie.watetenwevandaag.nl

Een leuke stageplaats

- geplaatst op 14 juli 2017

Een stage bij Leo ten Have creatieve communicatie leek mij heel erg leerzaam. Dat is ook de reden dan ik hier solliciteerde. Mijn verwachtingen zijn zeker waargemaakt. In vijf maanden tijd heb ik erg veel geleerd.

Ik heb nu kennis over progamma’s die ik op school nog niet geleerd had, wat dit een mooie aanvulling maakt op mijn schoolcarrière. Veel dingen die ik al wél op school heb gehad heb ik kunnen uitvoeren in de praktijk. Ik heb bijvoorbeeld gewerkt aan het magazine Monumentaal. Ook heb ik gewerkt met het progamma MailChimp en WordPress. Dit waren voor mij toen nog nieuwe progamma’s. Aan het einde van mijn stage kan ik zeggen dat ik er best goed mee overweg kan.

Ik voelde mij erg op mijn plek door de kleinschaligheid van het kantoor. Er hangt een gemoedelijke sfeer. Het grootste project waar ik aan heb gewerkt is Monumentaal, van het ontwerpen van het magazine tot het bijhouden van de Social Media uitstraling. Ook heb ik logo’s, verpakkingen en visitekaartjes mogen ontwerpen.

Ik kijk positief terug op de gehele stageperiode en ik zou ‘Leo ten Have creatieve communicatie’ zeker aanraden als stageplek.

Nicole Opgenoort
Stage gelopen: van 30 januari tot 14 juli 2017
Grafisch Vormgeving leerjaar 3
School: Deltion College, Zwolle

Testimonial kan werken als een ambassadeur

- geplaatst op 23 mei 2017

Testimonial

U wilt uw bedrijf of product gaan promoten? Maar nu?

U kunt alle registers opentrekken. U gaat adverteren, laat de plaatselijke fanfare komen, rode lopers en rode ballonnen. U spreekt met webdesigners, fotografen en tekstschrijvers …
Zij zetten uw bedrijf in de schijnwerpers, met veel toeters en bellen. Maar waarom al die bombarie en waarom deze omweg die ook nog eens veel geld kost. Laat uw klanten vertellen waarom u zo goed bent of uw product zo goed is. Zonder trucjes of valse beloften. Oprecht en overtuigend.

Wij geven u een aantal bruikbare tips voor een goede testimonial:

Maar eerst, wat is een testimonial

Een testimonial is een gebruikerservaring van een tevreden klant. Een positief en eerlijk verhaal over uw bedrijf of uw product. Hij treedt als het ware op als uw ambassadeur. Hij verleent zijn geloofwaardigheid aan uw product.
Dát maak een testimonial tot een zeer sterk communicatiemiddel, want de meeste mensen vertrouwen sneller een persoonlijke gebruikerservaring van iemand uit zijn doelgroep dan een glad verkooppraatje van u of uw eerste verkoper.

Waarom een testimonial?

De kracht van een goede testimonial is dat het de oprechte mening, een gebruikerservaring, van uw klant is. Dat trekt mensen eerder over de streep, dan wanneer uzelf uw positieve kanten van uw product gaat belichten.
Een testimonial zorgt voor herkenning bij anderen in dezelfde doelgroep. “Als zij dat probleem zo hebben opgelost, zal dat bij ons ook vast zo werken.” Een testimonial is geloofwaardig: de klant is oprecht over zijn ervaringen en dat zorgt voor een positieve uitwerking.
Maar ook; de testimonial stelt de ‘mens’ centraal: uw product of dienst krijgt op die manier een gezicht en blijft niet langer abstract. En mensen kopen nu eenmaal liever van mensen, ook in zakelijke toepassingen.

10 tips voor een professionele en goede testimonial

  1. Vertel wie uw klant is, met zijn volledige naam en functie en zijn bedrijfsgegevens, met een link naar zijn website. Voeg eventueel een foto van uw ambassadeur toe. Dit draagt bij aan de geloofwaardigheid van het verhaal.
    Plaats vooral geen anonieme testimonials. Uw potentiële klant heeft dat zo door en geeft uw organisatie een twijfelachtige imago.
  1. Vraag altijd toestemming vóór publicatie. Geef uw ambassadeur aan dat u de testimonial – of delen eruit – op verschillende manieren wilt gaan gebruiken (referentielijst, uw website, nieuwsbrief, folder, etc.). Laat hem vooraf de tekst lezen én accorderen.
    Plaats nooit een testimonial zonder toestemming. Dat is niet ethisch en het kan uw relatie met uw klant schaden.
  1. Geef uw contactpersoon een lijstje met uw gerichte vragen en toon hem ook voorbeelden. Dat geeft hem een houvast en zo stroomlijnt u de inhoud en vorm van de testimonial.
    Laat uw klant niet in zomaar iets vertellen. Zonder een duidelijke vragenlijst schieten zijn antwoorden alle kanten op en daardoor straks ook de aandacht van uw lezer.
  1. Ga altijd in op specifieke voordelen van uw product of dienst. Geef concrete cijfers en feiten. Hoe meer u specificeert, hoe beter de testimonial wordt.
    Wees overtuigend: “Door het nieuwe product verkochten wij 25% meer” of “Het nieuwe systeem werkt perfect, omdat wijzigingen nu automatisch worden doorgevoerd. Dat scheelt ons een halve invoerkracht per week”
    Zorg ervoor dat het testimonial een oprechte mening is. Bent u in het voortraject problemen tegengekomen, ga deze dan niet uit de weg maar geef aan hoe deze zijn opgelost. Dat geeft vertrouwen.
    Vermijd loze beweringen en vermijdt superlatieven over hoe leuk en goed uw product is, zonder dat dit enige meerwaarde heeft voor uw lezer.
  1. Schrijf uw de testimonial in zijn spreektaal, eventueel zelfs aangevuld met streektaal. Het gaat er om dat hij zelf vertelt hoe zijn bevindingen zijn.
    Vermijdt volzinnen en moeilijke, lange woorden, maar gebruik duidelijke, directe taal. Dit draagt bij aan de geloofwaardigheid.
    Leg uw klant geen dure woorden in de mond en overdrijf niet. Want wordt de testimonial té lyrisch, dan prikt uw prospect ze meteen door.
  1. Laat iemand uit uw doelgroep aan het woord, dat zorgt voor herkenbaarheid. Testimonials zijn vooral relevant en overtuigend voor anderen als zij zich erin herkennen. Een ‘bakker’ neemt eerder iets aan van een andere ‘bakker’.
    Laat vooral een persoon aan het woord die er dagelijks mee werkt. Hij kent de handige trucjes en ziet de extra voordelen.
    Laat vooral geen ‘manager of directeur’ aan het woord die uw product maar half of niet goed kent.
  1. Zorg voor een pakkende titel (kop) en een uitnodigende introductie bij de testimonial.
    Geen lang verhaal, ook hier duidelijk en krachtig.
  1. Gebruik kaders voor achtergrondinformatie, bijvoorbeeld informatie over de organisatie van uw ambassadeur, een gehanteerd stappenplan, etc. Zo trekt u de lezer sneller het verhaal in.
  2. Gebruik pakkende foto’s en schrijf er altijd een fotobijschrift bij. Het moet de lezer aanzetten tot verder lezen.

    testimonial

    Een goede foto ondersteunt de testimonial

  1. Voor testimonials op websites: geef een korte samenvatting of interessant citaat op de webpagina. Maak het volledige testimonial beschikbaar als pdf. Geen enkele bezoeker leest direct een volledig testimonial op het web.
    Geef kleur aan uw testimonial door beeld en geluid

Wilt u uw testimonial extra aandacht geven? Maak er dan een filmpje van. Zo creëert u extra waardering en herkenbaarheid. Filmpjes worden doorgaans beter beoordeeld.

Tot slot

Trek alle registers open, bekijk en beoordeel uw klantenbestand kritisch en haal er die personen naar voren die u zou willen benaderen. U heeft natuurlijk méér dan een tevreden klant. Vraag hen mee te werken en laat vervolgens die mening overal zien en horen.

Het resultaat

U verkoopt meer dankzij de doorslaggevende argumenten van uw ambassadeurs. U profiteert lang van hun input door deze slim in te zetten telkens weer. In uw offerte, sociale media, blog, … Plaats ook hyperlinks naar deze pagina’s. U bespaart veel tijd en geld, want testimonials zijn eenvoudig te maken én herbruikbaar.

Soms is het verstandig en snel het maken van een testimonal uit handen te geven, aan Leo ten Have creatieve communicatie bijvoorbeeld. Zij kunnen onafhankelijk de mening van uw ambassadeur peilen en deze omzetten in een testimonial. Zij kunnen dit doen separaat aan uw drukke agenda, zodat u bezig kunt zijn met dingen waar u goed in bent.

Geïnteresseerd naar de mogelijkheden bel (0314) 340205 of mail ons info@leotenhave.nl of vul het contactformulier in.

Mijn stage-ervaring bij Leo ten Have creatieve communicatie

- geplaatst op 06 februari 2017

Mijn stage-ervaring bij Leo ten Have creatieve communicatie.

Toen ik begon aan deze stage wist ik nog niet veel van WordPress. Nu, 20 weken later, is WordPress een bekend terrein geworden. Het magazine MONUMENTAAL vond ik een echte uitdaging. Niet alleen het vormgeven van het magazine, maar ook het onderhoud aan de website en het verzorgen van de digitale nieuwsbrief.

Doordat je grotere opdrachten krijgt dan op school, leer je meer details van het vak. Alles moet perfect zijn. Je komt dan voor uitdagingen te staan die je op school niet krijgt.

20 weken stage lijken erg lang, maar dat viel uiteindelijk erg mee. Het bedrijf heeft een gemoedelijke werksfeer, vervelen doe je je niet. Deadlines zijn belangrijk maar de werkdruk ligt gelukkig niet extreem hoog.

Stage-ervaring Ellen te BoekhorstEllen te Boekhorst
Stagiaire Media vormgever leerjaar 2
Periode: 23 augustus 2016 – 3 februari 2017
School: Graafschap College

 

Fijne feestdagen en een creatief 2017

- geplaatst op 23 december 2016

Voor ons was 2016 een boeiend jaar met veel acties, creatieve concepten en mooie ontwerpen. U mag in 2017 ook weer veel creativiteit van ons verwachten.

Wij wensen u prettige feestdagen, veel gezondheid en een uitermate creatief 2017.

Ieder jaar maakt een van onze stagiaires onze kerstgroet. Alles mag, niets moet. Eén item staat vast, het inmiddels welbekende kerstmuziekje. Dit jaar is onze kerstgroet gemaakt door Ellen te Boekhorst.

Ons bureau is van maandag 26 tot vrijdag 30 december alleen digitaal bereikbaar.